De eerste steen is gezet! - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Lianne - WaarBenJij.nu De eerste steen is gezet! - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Lianne - WaarBenJij.nu

De eerste steen is gezet!

Blijf op de hoogte en volg Lianne

23 Juli 2012 | Oeganda, Kayunga

Olyotia!

Om te beginnen heb ik een geode heen reis gehad!
De reis vanaf Amsterdam naar Entebbe ging prima. Aangekomen op het vliegveld stonden Paul en Martin op ons te wachten. We hebben overnacht bij Martin. Het is een appart gevoel om voor de tweede keer hier in Uganda te zijn. Het voelt vertrouwd en als de dag van gister. Het is leuk om het land en de mensen te zien.
Zaterdag zijn we aangekomen in Budada. We hebben een mooi huis met stapelbedden en electriciteit. Het Afrikaans toilet achter het huis en we kunnen ons buiten wassen in een hokje. Het is hier genieten!
We hebben een rondleiding op de school gekregen en we zijn naar de bouwplaats geweest.
Zondag ben ik met de groep naar de jerk geweest in het dorp. Dat was erg leuk. We kregen een warm welkom.

Vandaag is de eerste steen gezet! We zijn goed aan het werk geweest op de bouwplaats. Met de groep hebben we Steven aan elkaar doorgegeven en er moest een boom worden gekapt. Nu aan het eind van de dag staan er aan mooie muurtjes! Het is goed om de resultaten te zien!

Ik vind het erg speciaal om het begin van het project mee te maken. De mensen hebben zoveel hoop op een goede school en zijn erg blij dat wij er zijn.
Na de ervaring van vorig jaar is dit wel extra mooi. Vorig jaar was de school af en nu wordt er een begin gemaakt.
Ik geniet van het harde werken, de mensen, natuur en klimaat!
Morgen gaan we weer lekker aan de slag met bouwen en het plan is er om mensen in de community te bezoeken en hen van belangrijke levensbehoeften te voorzien.

Dit was het weer even......

Please pray for the work and people here!

God bless you!

With love, Lianne

  • 23 Juli 2012 - 18:13

    Arjan En Geke:

    hoi li,
    Mooi om te horen. Bouw maar lekker door, kunnen jullie goed resultaat zien.
    Wel luxe hoor een huisje met bedden en electriciteit!

    groetjes
    pa, ma en Melissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Hallo allemaal, Welkom op mijn dagboek! Vorige zomer heb ik voor het eert kennis gemaakt met het land Oeganda. Ik ben voor een 3 weekse wekvakantie in het dorp Kiwangala geweest om een bijdrage te leveren aan het bouwen van een examenhal. Deze is inmiddels af. Nu hoop ik aankomende zomer opnieuw naar Oeganda te vertrekken. Ik zal deze keer als assistent reisleider meegaan naar een project in Budada. Ik zal proberen om regelmatig mijn dagboek bij te houden en zo met jullie mijn ervaringen te delen. Het is nog even afwachten of ik tijdens de reis ook in de gelegenheid ben mijn dagboek bij te houden. Uiteraard zal ik na de reis een verhaal op mijn dagboek plaatsen ;) Ik hoop dat jullie nog eens langs komen surfen op mijn dagboek! Groetjes, Lianne

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 7988

Voorgaande reizen:

20 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Back to Uganda! Budada werkvakantie

28 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Werkvakantie Uganda, Kiwangala

Landen bezocht: