Werken als een mzungu bouwvakker - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Lianne - WaarBenJij.nu Werken als een mzungu bouwvakker - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Lianne - WaarBenJij.nu

Werken als een mzungu bouwvakker

Blijf op de hoogte en volg Lianne

26 Juli 2012 | Oeganda, Kayunga

Hallo allemaal!

De afgelopen dagen geniet ik van alles in het ugandeese leven.
Gister hebben we flink lopen bouwen. S middags hebben we basebal gespeeld met de groep. We hadden veel bekijks. S avonds zijn we naar het dorp geweest om met de lokals te poolen. Een leuke comptitie! Een aantal mensen grepen mijn hand om te voelen. Even een blanke mzungu aanraken. Ook leuk met de kinderen gespeeld en mensen gepraat.

De bouwplaats:
Ik heb heel wat bakstenen voorbij zien komen! S middags heb ik de tijd voor andere activiteiten. Het maken van de fundering is het zwaarste werk wat er is voor een gebouw. Daarom is er s middags vrije tijd. Ik kan we genieten van het zware werk... Enegrie kwijt en dat voor de kinderen!
Vandaag heb ik sement gemaakt.
Er was een feestelijk moment op de bouwplaats. Er werd een varken geslacht (waar wij bij waren) ter ere van de eerste stenen die zijn gelegt.
De kinderen hebben gekeken bij het werk. Het was een feestelijk moment. iedereen kreeg een stukje vlees van de zelfgemaakte bbq.
S middags zijn we met de groep naar het dorp geweest om te voetballen tegen het lokale voetbalteam. Een leuk potje maar natuurlijk verloren....ze zijn hier super goed!!! We hadden een groot publiek. Het publiek liep mee door de straten. Alsof de koningin langs kwam of er een avondvierdaagse was. Met twee kinderen aan de hand door de straten gelopen en genoten van het straatleven hier. Leuk om te zien, ruiken, voelen, horen....sfeer proeven. Maar we zijn als mzungu groep we een atractie voor het dorp.

Morgen gaan we weer lekker aan de slag met bouwen. Ook zullen we op de bodaboda (oegandeese motor) naar een oude vrouw gaan en haar van de belangrijke levensbehoeften voorzien.

Budada is een leuk dorp. De sfeer is goed. De mensen vinden het erg bijzonder dat wij er zijn. Veel mensen praten er over. We hebben regelmatig publiek.

Echt een heerlijke werkvakantie tot nu toe.

Tot het volgende bericht!

God blesses,

Lianne


  • 29 Juli 2012 - 18:14

    Pa En Ma:

    hoi Li,
    is het weer ondertussen al wat beter? Hopelik kunnen jullie lekker doorwerken en in her weekend leker genieten van een uitstapje.
    ls je nog en beest voor onze 'dierentuin' kunt kopen vinde we dat erg leuk!
    Een zebra ofzo zou leuk zijn. we heben r nu al een leeuw en neushoorn bij, dus doe die maar niet.
    Wat een wensen he? Hopelijk lzen we binenkort wer een stukje van jjou of van d groep.
    groetjes

  • 26 September 2012 - 16:30

    Irma Bultman:

    Hoi Lianne,

    Volgend jaar gaan wij met een team uit de kerk met Livingstone naar Budada toe. Toen ik ging zoeken op internet kwam ik jouw reisdagboek tegen. Zou je het erg vinden als ik wat vragen aan je stel??
    Wij hebben komende zaterdag een presentatie in de kerk vanwege de opening van het winterwerk. Nou leek het ons leuk om te vertellen over hoe de mensen in Budada het geloof belijden en beleven. Zou je me daar misschien iets meer over kunnen vertellen? Is het een katholieke of anglicaanse gemeenschap? Hoe zijn ze daar met het geloof bezig, etc, etc. Misschien dat je ook een paar foto's oid voor me hebt?? Het hoeft niet heel uitgebreid te zijn, maar het is leuk als we wat meer kunnen vertellen.

    Alvast bedankt voor je tijd, je kunt het naar me mailen. Als je voor zaterdag geen tijd hebt, mag je het ook altijd later sturen.

    Irma Bultman
    irmabultman@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Hallo allemaal, Welkom op mijn dagboek! Vorige zomer heb ik voor het eert kennis gemaakt met het land Oeganda. Ik ben voor een 3 weekse wekvakantie in het dorp Kiwangala geweest om een bijdrage te leveren aan het bouwen van een examenhal. Deze is inmiddels af. Nu hoop ik aankomende zomer opnieuw naar Oeganda te vertrekken. Ik zal deze keer als assistent reisleider meegaan naar een project in Budada. Ik zal proberen om regelmatig mijn dagboek bij te houden en zo met jullie mijn ervaringen te delen. Het is nog even afwachten of ik tijdens de reis ook in de gelegenheid ben mijn dagboek bij te houden. Uiteraard zal ik na de reis een verhaal op mijn dagboek plaatsen ;) Ik hoop dat jullie nog eens langs komen surfen op mijn dagboek! Groetjes, Lianne

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 744
Totaal aantal bezoekers 8004

Voorgaande reizen:

20 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Back to Uganda! Budada werkvakantie

28 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Werkvakantie Uganda, Kiwangala

Landen bezocht: