De 2e week alweer bijna voorbij! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Lianne - WaarBenJij.nu De 2e week alweer bijna voorbij! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Lianne - WaarBenJij.nu

De 2e week alweer bijna voorbij!

Door: ligoesuganda

Blijf op de hoogte en volg Lianne

12 Augustus 2011 | Oeganda, Kampala

Olyotia! (hoe gaat het?/hallo)

Er zijn weer een paar dagen voorbij. Het isnu al weer vrijdag!
We hebben de afgelopen dagen gewerkt aan de examenhal. Het werk was voornamelijk schuren en schilderen. Vandaag is het glas gezet in de ramen dus we zien al veel resultaat! Dat is erg leuk!
Afgelopen woensdag hebben we ook bezoekjes gebracht bij een aantal kinderen thuis. We namen verschillende levensmiddelen mee die ze hard nodig hebben en zelf bijna niet kunnen kopen.
Het was wel weer aangrijpend om te zien hoe de mensen leven.
Na een paar gezinnen langs te zijn geweest kwamen we bij het huis van een meisje die we al vaak op school gezien hebben. Een vrolijk meisje! Ze leeft bij haar oma en een aantal broertjes en zusjes. Haar oma vertelde dat de ouders van het meisje zijn overleden. Oma zorgt voor de kinderen. Ze was al heel oud. Zeker ver in de 70. Overdag zijn de kinderen op school en zij werkt een beetje op het land om te kunnen eten. Na het verhaal waren we erg stil. We waren allemaal erg onder de indruk.......
Oma vroeg of we voor haar willen bidden dat ze nog een aantal jaar mag blijven leven om voor de kinderen te zorgen. Als zij zou overlijden konden de kinderen nergens meer heen....
We moesten onze tranen bedwingen. We hebben belooft om voor haar en het gezin te bidden!
Ik neem haar mee in mijn gebed.

Donderdag zijn Melissa en ik naar de school geweest om met een klas kleurplaten te kleuren. De klas was P1. De leeftijd was ongeveer 8/9 jaar. De kinderen begonnen al te juichen toen wij binnen kwamen. De leerkracht vertelde (in het oegandees) dat ze mochten kleuren....Wow was waren die kinderen bij! Ze kregen allemaal een kleurplaat en potloden. Het maakte niet uit wat voor kleurplaat of kleur potloden ze waren er allemaal blij mee. Ijverig zijn ze aan het werk gegaan. Zo wat kan een klas van tussen de 40 en 50 kinderen stil zijn!! Ze hebben er best wel een tijd over gedaan om de kleurplaat zo mooi mogelijk te maken. Aan het eind hebben we een groepsfoto gemaakt. De kinderen waren trots. De leerkracht vertelde dat de de kleurplaat gaan ophangen in hun huis.

Naast het bouwen hebben we leuke dingen gedaan met de kinderen. Erg gezellig!
Ik geniet van het laatste weekje hier!!!

Tot het volgende verslag!

Weereba!

Liefs

  • 12 Augustus 2011 - 15:09

    Pa,ma En Job:

    Hoi lieverds,
    Het gaat met ons wel goed hoor!
    Maken jullie je niet teveel zorgen.
    Fijn dat de examenhal opschiet.
    ja verhalen zoals bij die oma raken je diep.
    'Wat is het fijn als je kinderen zo blij kunt maken met iets eenvoudigs als een kleurplaat en wat kunnen juliie daar dan ook zelf weer van genieten!
    Geniet ook van het komende weekend!
    We kijken uit naar jullie foto's en verhalen.
    We denken aan jullie. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Werkvakantie Uganda, Kiwangala

Recente Reisverslagen:

18 September 2011

Webale nyo! (erg bedankt)

19 Augustus 2011

Weer thuis

12 Augustus 2011

De 2e week alweer bijna voorbij!

09 Augustus 2011

Een nieuw bericht

05 Augustus 2011

een nieuw bericht!
Lianne

Hallo allemaal, Welkom op mijn dagboek! Vorige zomer heb ik voor het eert kennis gemaakt met het land Oeganda. Ik ben voor een 3 weekse wekvakantie in het dorp Kiwangala geweest om een bijdrage te leveren aan het bouwen van een examenhal. Deze is inmiddels af. Nu hoop ik aankomende zomer opnieuw naar Oeganda te vertrekken. Ik zal deze keer als assistent reisleider meegaan naar een project in Budada. Ik zal proberen om regelmatig mijn dagboek bij te houden en zo met jullie mijn ervaringen te delen. Het is nog even afwachten of ik tijdens de reis ook in de gelegenheid ben mijn dagboek bij te houden. Uiteraard zal ik na de reis een verhaal op mijn dagboek plaatsen ;) Ik hoop dat jullie nog eens langs komen surfen op mijn dagboek! Groetjes, Lianne

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 7994

Voorgaande reizen:

20 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Back to Uganda! Budada werkvakantie

28 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Werkvakantie Uganda, Kiwangala

Landen bezocht: