Weer thuis - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Lianne - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Lianne - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: ligoesuganda

Blijf op de hoogte en volg Lianne

19 Augustus 2011 | Nederland, Kampen

Olyotia!

Na een lange reis ben ik dan weer thuis gekomen uit Oeganda....
De afgelopen dagen heb ik geen mogelijkheid meer gehad om achter de computer te gaan. Het internet was niet altijd optimaal en ik had weinig tijd.
De afgelopen week ben ik nog aan het werk geweest aan de examenhal. Ik heb flink lopen schilderen. De examenhal is bijna klaar. Er zijn ook deuren ingekomen dus het begint er op te lijken dat het bijna af is. Er moet alleen nog een balkon komen omdat het water van de regen anders in de muren trekt. Daar word hard aan gewerkt door de Oegandeese werknemers. We zijn in de afgelopen weken ver gekomen.

Dinsdag halverwege de middag hadden we het afscheidsfeestje op de school. Wij mochten als groep, net als bij het welkom op de veranda staan en de kinderen stonden allemaal beneden. Het is zo appart om daar te staan. De tijd ging super snel! Maar wat het mooi is. Bij ons welkom keek ik naar een hele grote groep met blije kinderen. Maar deze keer was het anders...Ik stond op de veranda en zag alle gezichten. Zo appart...je kent super veel kinderen. Je hebt ze zien lopen en spelen op het plein. En zelfs met een aantal kinderen heb je een goede band gekregen...Ze hebben een speciaal plekje in je hart gekregen! En dat maar in 3 weken tijd.
Ik vond dat wel heel mooi!

Als start van het afscheidsfeestje gaf de projectleider Moses een toespraak. Daarna mochten wij op het plein gaan zitten (op schoolbankjes). Een groep kinderen hebben voor ons afscheidsliedjes gezongen. Het was wel een heel mooi speciaal afscheid.
Na afloop mochten we de kinderen gedag zeggen. Dat was best pittig!
Hier en daar is er een traan gevallen...

's avonds hebben we een gezellige avond gehad met de leerkrachten.
Woensdag hebben we s morgen van een aantal leekrachten afscheid genomen en zijn we naar kampala gereden. In de buurt van kampala konden we overnachten bij een van de projectleiders: Martin.
Donderdag morgen hebben we afscheid genomen van Moses en familie, Martin en familie en 2 leerkrachten. Dat afscheid was ook lastig....

Ik had ook helemaal geen zin om al weg te gaan. Het was een bijzonder goede/mooie plek om te zijn met allemaal geweldige mensen!

Nu ben ik weer thuis....ik heb net weer eens allemaal even goed bekeken in huis en het voelt raar. Je hebt 3 weken best primitief geleeft en je hebt gezien dat de kinderen het slecht hebben (gewoon rond uit erg arm zijn) Het is vreemd om dan in zo'n groot huis te zijn waar je alle voor handen hebt!!

Ik zal veel aan de mensen blijven denken in oeganda!
Het was een mooie, bijzondere en indrukwekkende ervaring om niet te vergeten!!

(gonna miss Uganda...)


ps. de afgelopen tijd heb ik niet de kans gehad om foto's te uploaden. Het intenet was niet snel en gaf wat problemen met het uploaden van foto's. Hier thuis zal ik proberen om een aantal foto's te plaatsen.

Bye bye ;-)

  • 20 Augustus 2011 - 00:30

    Anne:

    Welcome back girls! Raar he? In dit zo welvarende land weer terug te zijn! En net wat je omschrijft dat gevoel dat je daar zo veel betekend! Top meiden en welkom in ons verlaten koude kikkerlandje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kampen

Werkvakantie Uganda, Kiwangala

Recente Reisverslagen:

18 September 2011

Webale nyo! (erg bedankt)

19 Augustus 2011

Weer thuis

12 Augustus 2011

De 2e week alweer bijna voorbij!

09 Augustus 2011

Een nieuw bericht

05 Augustus 2011

een nieuw bericht!
Lianne

Hallo allemaal, Welkom op mijn dagboek! Vorige zomer heb ik voor het eert kennis gemaakt met het land Oeganda. Ik ben voor een 3 weekse wekvakantie in het dorp Kiwangala geweest om een bijdrage te leveren aan het bouwen van een examenhal. Deze is inmiddels af. Nu hoop ik aankomende zomer opnieuw naar Oeganda te vertrekken. Ik zal deze keer als assistent reisleider meegaan naar een project in Budada. Ik zal proberen om regelmatig mijn dagboek bij te houden en zo met jullie mijn ervaringen te delen. Het is nog even afwachten of ik tijdens de reis ook in de gelegenheid ben mijn dagboek bij te houden. Uiteraard zal ik na de reis een verhaal op mijn dagboek plaatsen ;) Ik hoop dat jullie nog eens langs komen surfen op mijn dagboek! Groetjes, Lianne

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 8013

Voorgaande reizen:

20 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Back to Uganda! Budada werkvakantie

28 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Werkvakantie Uganda, Kiwangala

Landen bezocht: