een nieuw bericht! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Lianne - WaarBenJij.nu een nieuw bericht! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Lianne - WaarBenJij.nu

een nieuw bericht!

Door: ligoesuganda

Blijf op de hoogte en volg Lianne

05 Augustus 2011 | Oeganda, Kampala

Olyotja! (hoe gaat het?/hallo)

Hier is dan weer even een berichtje uit Kiwangala.
Er is weer een mooi dag voorbij gegaan en zit ik rustig achter de pc.
‘smorgens ben ik met een paar groepsleden (ookMelissa) naar de school gegaan om pap te koken voor de kinderen. We mochten helpen koken en uitdelen. Op vrijdag krijgen de kinderen altijd gratis een bakje/bekertje pap.
Er stond een hele grote pan op het vuur waar de pap in gekookt werd. Deze keer was het feest...er werd suiker in de pap gedaan!!
Rond een uur of 11 mochten de kinderen in de rij komen staan. Het was druk en de kinderen willen allemaal zo snel mogelijk pap eten. Het was leuk om te helpen uitdelen.
’s Middags zijn we naar de school geweest om in gesprek te gaan met de kinderen. ‘discussie middag’. We werden verdeeld over verschillende groepen. De kinderen van de school mochten om beurt vragen stellen aan de groepsleden. We hebben verschillende onderwerpen besproken. Het ging voornamelijk om de verschillen tussen de beide landen: cultuur, gebruiken enz. Het was een interessant gesprek.
Ik vond het leuk om op deze manier in gesprek te zijn.
Morgen hebben we even weekend. Tijd om uit te rusten van het harde werken op de school. De kinderen hebben ook weekend. (Soms komen er een aantal naar school)
Wij als groep hebben 1 uitstapje! We mogen naar de Ssese eilanden om daar de omgeving te bekijken en even uit te rusten.
Maandag zullen we weer aan het werk gaan op de school.

Ik kan regelmatig even achter internet om een berichtje te plaatsen. ’s Avonds kan ik naar de school lopen waar ze een laptop hebben. Deze mag mee het dak op van de examenhal waar het internet het doet. Onder de afrikaanse sterrenhemel (die hier erg mooi is) sturen we de berichtjes. ;)

Weeraba! Bye bye ;)


  • 05 Augustus 2011 - 15:29

    Pa,ma,job:

    hoi meissies,

    fijn om regelmatig wat van jullie te horen. Wel weer een belevenis pap uitdelen. ja die kinderen zijn nog blij met een bordje pap.
    Geneit van jullie uitstapje want het is daar volgens mij prachtig.
    kunnen jullie maandag weer fris an het werk.
    liefs x

  • 06 Augustus 2011 - 11:56

    Jolanda Van Het Ende:

    Wat gaaf dat jullie dit allemaal doen! Enderzijds mooi om te doen, anderzijds lijkt het me moeilijk, omdat wij zo totaal anders leven. Geniet van wat je voor deze mensen kunt doen, van de natuur die je ziet. Mocht je weer onder de sterren hemel zitten, en ik zie de sterren ook, dan denk ik aan jullie. Heel ver weg, maar toch zo weer dichtbij!

    Groeten Jolanda

  • 06 Augustus 2011 - 12:31

    Anne:

    He meiden!
    Fijn dat het daar zo mooi is! Geniet van de tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Werkvakantie Uganda, Kiwangala

Recente Reisverslagen:

18 September 2011

Webale nyo! (erg bedankt)

19 Augustus 2011

Weer thuis

12 Augustus 2011

De 2e week alweer bijna voorbij!

09 Augustus 2011

Een nieuw bericht

05 Augustus 2011

een nieuw bericht!
Lianne

Hallo allemaal, Welkom op mijn dagboek! Vorige zomer heb ik voor het eert kennis gemaakt met het land Oeganda. Ik ben voor een 3 weekse wekvakantie in het dorp Kiwangala geweest om een bijdrage te leveren aan het bouwen van een examenhal. Deze is inmiddels af. Nu hoop ik aankomende zomer opnieuw naar Oeganda te vertrekken. Ik zal deze keer als assistent reisleider meegaan naar een project in Budada. Ik zal proberen om regelmatig mijn dagboek bij te houden en zo met jullie mijn ervaringen te delen. Het is nog even afwachten of ik tijdens de reis ook in de gelegenheid ben mijn dagboek bij te houden. Uiteraard zal ik na de reis een verhaal op mijn dagboek plaatsen ;) Ik hoop dat jullie nog eens langs komen surfen op mijn dagboek! Groetjes, Lianne

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 8014

Voorgaande reizen:

20 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Back to Uganda! Budada werkvakantie

28 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Werkvakantie Uganda, Kiwangala

Landen bezocht: