het eerste bericht vanuit uganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Lianne - WaarBenJij.nu het eerste bericht vanuit uganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Lianne - WaarBenJij.nu

het eerste bericht vanuit uganda

Door: ligoesuganda

Blijf op de hoogte en volg Lianne

02 Augustus 2011 | Oeganda, Kampala

Hey Allemaal!

Nu dan het eerste bericht vanuit Uganda. ;)
Het was een langer reis om hier te komen! Het vliegtuig vanuit brussel moest eerst landen in Milaan. Daarna konden we verder naar Ethiopie. In Ethiopie was de overstap naar Entebbe. Daarna zijn we gelijk doorgreden naar het project in Kiwangala.
We hebben er nu een aantal dagen opzitten. De tijd gaat hier erg snel!
Het is hier heerlijk! Ik geniet van de mensen, cultuur en omgeving. Het is hier mooi! De temperatuur is niet te hoog en verder prachtig weer!
Het verblijf is eenvouding maar helemaal goed.
Zaterdag hebben de kinderen ons verwelkomt op de school. Er werd voor ons gezongen en gedanst.
Zondag zijn we naar de kerk geweest. Een kerk in de openlucht het was leuk. We hebben daar een aantal liederen voor in de kerk gezongen. ‘s middags zijn we met een groep mensen van de kerk naar de gevangenis geweest om de mensen daar te bemoedigen en over het geloof te vertellen.
De rit er naar toe en weer terug was een hele belevenis! We mochten met de groep in de laadbak van een truck zitten. We hebben gezellig gezongen onder begeleiding van de afrikaanse drums.
Vandaag is dan het echte werk begonnen. Vanmorgen zijn we gaan bouwen aan de examen hal.
Ik heb kruiwagens lopen sjouwen en durk bezig geweest de muur te pleisteren. Er kwamen veel kinderen van de school kijken. Ze vonden het ok erg leuk om met een kruiwagen te lopen ;)
Vanmiddag hebben we drum en dansles gehad samen met de kinderen van de school. Het is natuurlijk wel leuk om van die houterige nederlanders te zien dansen ;)
Ik heb vandaag eens rondgekeken in de klassen op de school en het is leuk om alle kinderen te zien!
Ze komen entousiast naar je toe lopen en vragen naar je naam. Ze willen al snel viendjes met je worden. (ik heb dus in 1 dag al veel vriendjes en vriendinnetjes erbij gekregen) ;)

De komende dagen gaan we lekker aan het werk. Ik heb er veel zin in!

Greez…en liefs,
Lianne

(en de groetjes van Melissa)

  • 02 Augustus 2011 - 12:36

    Pa,ma En Job:

    Hoi li en lis,
    .fijn dat het allemaal zo goed gaat en je ervan geniet. We hadden ook al het verslag van de groep gelezen en zijn nu dus helemaal op de hoogte van jullie werkzaamheden en belevenissen.
    liefs van ons voor jullie beiden.

  • 03 Augustus 2011 - 07:25

    Joke V.S:

    Hallo Lianne en Melissa,

    Nou het grote avontuur waar jullie lang naar uitgekeken hebben is dus eindelijk begonnen.Leuk dat we jullie op internet kunnen volgen.
    Fijn dat het zo goed gaat.We hopen dat jullie gezond blijven en dat jullie een geweldige tijd krijgen daar!
    Zie uit naar nieuwe verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Werkvakantie Uganda, Kiwangala

Recente Reisverslagen:

18 September 2011

Webale nyo! (erg bedankt)

19 Augustus 2011

Weer thuis

12 Augustus 2011

De 2e week alweer bijna voorbij!

09 Augustus 2011

Een nieuw bericht

05 Augustus 2011

een nieuw bericht!
Lianne

Hallo allemaal, Welkom op mijn dagboek! Vorige zomer heb ik voor het eert kennis gemaakt met het land Oeganda. Ik ben voor een 3 weekse wekvakantie in het dorp Kiwangala geweest om een bijdrage te leveren aan het bouwen van een examenhal. Deze is inmiddels af. Nu hoop ik aankomende zomer opnieuw naar Oeganda te vertrekken. Ik zal deze keer als assistent reisleider meegaan naar een project in Budada. Ik zal proberen om regelmatig mijn dagboek bij te houden en zo met jullie mijn ervaringen te delen. Het is nog even afwachten of ik tijdens de reis ook in de gelegenheid ben mijn dagboek bij te houden. Uiteraard zal ik na de reis een verhaal op mijn dagboek plaatsen ;) Ik hoop dat jullie nog eens langs komen surfen op mijn dagboek! Groetjes, Lianne

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 8012

Voorgaande reizen:

20 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Back to Uganda! Budada werkvakantie

28 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

Werkvakantie Uganda, Kiwangala

Landen bezocht: